onsdag 11. april 2007

Gode øyeblikk

Jaja, da var vi tilbake i Bergen igjen. SOL020 - Psykologi og ledelse frister ikke så veldig å jobbe med, men oppgaven skal leveres på mandag, så da må den vel nesten gjøres ferdig... Men ellers er det jo skjedd flere artige ting i det siste:
  • Det snødde hjemme på søndag og litegrann på mandag..! Vi var ute og gikk tur på søndag, og underveis begynte det så smått å drysse litt lette snøfnugg. Om kvelden var det kommet sikkert en seks-sju centimeter ihvertfall. Vi hadde vel kanskje trodd at i Østfold var det slutt på snøvær når vi er et stykke ute i april, men dengang ei. Riktignok har det etter det jeg skjønner kommet atskillig mer snø andre steder i landet... Bildene er tatt litt utpå dagen på mandag, så da hadde en god del smeltet...



  • På mandag startet Tippeligaen igjen. Og like spennende (for meg iallefall) startet Adeccoligaen, og Moss Fotballklubb vant sin første kamp med 2-1 over Haugesund..! :-D Jeg var på Melløs og så 16 år gamle Martin Thømt Jensen debutere som midtstopper for Moss og attpåtil score. Det man kaller drømmedebuten, altså. Det som gjør meg ekstra stolt, er jo at Jensen kommer fra Vansjø/Svinndal, klubben der jeg selv har tråkket mine barnefotballsko helt til jeg gikk i niendeklasse..! Moro, moro... (V/S spiller i femtedivisjon, men blir jeg uanstendig rik, så tror jeg at jeg i tillegg til å gi masse penger til de som virkelig trenger det også skal bli V/S' rike onkel. Stabæk gikk fra fjerde divisjon til Tippeligaen på en fem-seks sesonger, tror jeg det var...) Enn så lenge er det Moss FK som er laget, og de er spådd en god sesong av ganske mange, blant annet trenere i begge de to øverste divisjonene, og også av disse såkalte "fotballekspertene" i diverse medier. I år går vi for opprykk..! Molde-Moss går på TV2 kl 16.00 på lørdag. Det må vi få med oss..!
  • Manchester United stod for en av tidenes kamper i Champions' Leaugues historie da de i går gruset Roma 7-1.. Jeg skal like å se Liverpool toppe den, selv om de har PSV i kveld. Carrick og Cristiano Ronaldo var store, og hele laget fungerte som det sømmer seg for Man U, nemlig i verdensklasse..! :-D
  • Nå er det snart bibelgruppe hos Sven, så da må jeg løpe... :-)

2 kommentarer:

Weinberg sa...

Det der er ikke snø.

mvh
Sunnmøring

Erlend K sa...

Jeg sa at det smeltet litt. Ellers så har jeg jo fått høre om dine strabaser.

Jeg er temmelig sikker på at det faktisk er snø (sånn vitenskapelig sett...) ;-)