onsdag 26. desember 2007

God jul, alle sammen..!

Det er rart med det... Hvordan det er mye lettere å finne tid til å blogge når en egentlig burde lest til eksamen enn når en har helt fri og veldig lite man må gjøre i løpet av en dag... Jaja, de av dere som har vært gjennom en eller et par sånne skippertaksmetoder, kjenner kanskje til fenomenet at det er veldig mye som blir mye mer spennende i slike tider enn ellers (som å sjekke mail, se ut av vinduet, rydde på rommet osv).
(Ikke sånn å forstå at det er så utrolig kjedelig å skrive på sin egen blogg, men det er liksom et lite tiltak å komme i gang..)

Da må vi vel si at julen som sådan er forbi, selv om begrepet romjul fortsatt er betegnende for også denne dagen. (Selve "julen" bør vel begrenses til julaften og de to juledagene..?) Etter å ha hatt ribbe tre dager på rad - og bevares, det var usedvanlig godt, slik det pleier å være - var det greit med fiskesuppe igår som en avveksling... Men ribbe og tilbehør er virkelig godt, altså... (Kan hende det blir litt bedre enn det egentlig er fordi det spises så få ganger per år, men pytt sann..)

Benazir Bhutto er blitt drept. Tror ikke jeg har så veldig mye å føye til i forhold til alle de som har uttalt seg, det er selvfølgelig tragisk og et stort tap for demokratiprosessene i Pakistan. Det eneste jeg kan legge til, er at jeg fikk et salgs deja vu til den gang da Yitzhak Rabin ble myrdet i 1995. Jeg var jo knapt ti år gammel, og det kunne kanskje ikke forventes at jeg fulgte så veldig nøye med i storpolitikken (selv om jeg var en ihuga motstander av norsk medlemskap i EU året før i en alder av ni...). Husker likevel veldig klart at jeg, da jeg kom ned på kjøkkenet og hørte nyheten på radioen, tenkte noe i nærheten av "Åh, fillern og..! Dette var veldig ugunstig for fredsprosessen..! Ach..." Men livet gikk videre, selv om kanskje ikke fredsprosessen kan sies å ha vært helt vellykket... Vi får håpe det beste også for Pakistans del, og at heller ikke andre deler av regionen destabiliseres..

Ellers vil jeg bare få ønske alle sporadiske lesere av denne bloggen en riktig god jul og et særdeles godt nytt år..! Legger ved et Youtube-klipp med en ytterst vakker julesang, dette er Little Drummer Boy/Peace on Earth med David Bowie og Bing Crosby. Enjoy..! :-)

2 kommentarer:

Mikaj Noduckson sa...

Er du synsk? Det står at posten ble postet 26.12, men Benazir Bhutto døde vel ikke da?

Erlend K sa...

Tror jeg skal la være å påberope meg slike egenskaper... Tror dette var et innlegg jeg begynte på den andre juledagen, men som jeg ikke skrev ferdig før et par dager etterpå.. ;-)