torsdag 29. mars 2007

Tikken..?

Jeg leser en del forskjellige blogger. Trolig bruker jeg en smule mer tid på å lese blogger enn jeg strengt tatt burde, men det er nå så… Da har jeg registrert at det har versert en bloggelek som heter ”Tikken” eller ”Sisten” eller noe sånt (lurer på om det avhenger av dialekten til den som snakker..?). Uansett, for et par uker siden, ble jeg også ”tatt” av Anne Line, som er et meget hyggelig innslag i bloggverdenen, da hun også er fra den fantastiske Østfold-bygda Svinndal..! :-)

Det som er greia, da, er visst at de som ”har den” skal skrive seks rare ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som “har den”, og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt “tatt”, og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon.

En stund siden jeg ble tatt, men har hatt en del å sysle med, og dessuten er jeg kun impulsiv etter å ha tenkt meg om, så jeg må ha hatt litt tid til å tenke ut noen rare ting om meg selv… Men OK, here goes…

  • Jeg har et maksimumbreak i snooker på 17…
  • Jeg er en ivrig lytter av Herreavdelingen på NRK P1…
  • Jeg har en personlig rekord på adskillelse og sammensetting av AG-3 på henholdsvis 24 og 44 sekunder… (mener å huske at det var det… tror ikke jeg klarer det i dag, men…)
  • Jeg har blitt vekket litt før seks (tror jeg det var, eller var det like etter..?) om morgenen for å holde spontan ”pressekonferanse” om konflikten mellom Israel og palestinerne (en oppgave på ledertreningskurset i KrFU sommeren 2006, som vi ikke var helt forberedt på… ”pressen” besto av våre eminente ledere Even, Kamilla og Kjell Ingolf… Takk skal dere ha… ;-) )
  • Jeg har over en halvmeter med gamle Bergens Tidende-utgaver stående i en stabel ved siden av kommoden som TV-en står på…(er ikke så flink til å kaste ting…)
  • Jeg lar meg distrahere av TV-kommentatorer som ikke uttaler navn på utøvere slik de skal uttales… (for eksempel den ellers så utmerkede skøytekommentatoren Ove Eriksen som omtaler den italienske svømmeren Facci som ”Fakki” i stedet for ”Fatsji”… det er litt nerdete, jeg vet det, men sånn er det nå en gang…)

Jaja, det kan være jeg kommer på flere rare ting, og da kan det jo være at jeg skriver ned disse også, men foreløpig får dette holde. Jeg er litt sånn ambivalent til å pålegge noen ”sisten” videre, for sånne leker er bare gøyale så lenge de som blir tatt også synes det. Derfor vil jeg oppfordre de som har lyst til å utlevere seg selv, om å skrive en kommentar om dette på min blogg, og deretter kan jeg gi de som ønsker det ”sisten” videre til dem. OK..? Høres bra ut… :-)

16 kommentarer:

Weinberg sa...

Sisten

En rar ting til:
- Du drar på konferanse og hevder at det faglige er det viktigste.

Erlend K sa...

Hehe... Synes det er litt festlig med det bildet du har dannet deg i hodet av hvordan KrFU-konferanser foregår... ;-)

Weinberg sa...

På dagens sisteside i DN intervjues Lars-Jacob Krogh om episoden der Djupedal skal ha slått til en ungdom i fylla. Han sier "om noen var fulle på SVs landsmøte, så skiller ikke dette seg fra noen av de landsmøtene jeg har vært på opp igjennom tiden - KrFs unntatt - og jeg har vært på mange landsmøter!" VGs Arne Øverby sier at "det var utvilsomt verre før [...] Fylkestingene var verst. De kunne jo være rene flatfullsamlinger. Men landsmøtene også - det var heftige greier! Det var til tider ille!"

Jeg er fremdeles sikker på at dere lager vin av vann, men at dere kanskje ikke lager så mye. Alternativt at dere bruker pappkjeksene for å suge ut alkoholen.

Erlend K sa...

Jaja, du får som sagt melde deg inn, så kan du være med og se hvordan det hele foregår... ;-)

Kan man bruke pappkjeks til å fjerne alkohol fra vin..?

Weinberg sa...

Tviler på jeg ville passet inn i KrF, til det har jeg meninger som divergerer for mye fra hva partiet står for.

Jeg aner ikke om det med alkohol, jeg har virkelig lite peiling på det stoffet. Alternativet er jo selvsagt at dere kan lage alkoholfri vin direkte, men dere må jo bruke pappkjeksene til noe. Kanskje de kan suge opp noe av vinen slik at dere kan tylle i dere mer? Dette forblir kanskje en indre hemmelighet, noen partihemmeligheter må man vel ha.

Erlend K sa...

Vi sier det sånn... Da kan det ha en sånn aura av mystikk rundt seg.. (Ihvertfall i ditt hode..) ;-)

Anne Line sa...

Heisann =)

Først må jeg si takk for god omtale. Svinndal er virkelig den beste bygda! Ikke noe å si på det.

Så var det dette med sisten. (Tikken som 99% av skolen her sier) Beklager at jeg "tok" deg, men vet selv hvor irriterende denne spøken er, så da må jeg, men mn gode humor, sende den videre så fort som mulig! ;-)

Så til kandidat weinberg: Jeg er svært så skeptisk til ditt bilde av KrFU-konferansene, men ettersom vi lever under Norges lover har du rett til å ytre din mening.

Hei og hopp, detta var flott! :-)

Erlend K sa...

Hehe..
Jeg var litt skeptisk i utgangspunktet, men når jeg fikk tenkt meg om, så har jeg jo faktisk en del rare ting som det kunne være interessant(?) for omverdenen å vite... :-)

Kandidat Weinberg er en god venn, som jeg gjerne utveksler de pussigste tanker og ideer med.. ;-) Vi snakker lite om mye og mye om lite. Det er veldig gøyalt...
Til Kandidaten, så har Anne Line skolekompiser som også var på konferansen, så hun har nok fått referat derfra, hun også... ;-)

Weinberg sa...

Men noe tyder kanskje på at hun ikke har fått det samme referatet?
Eller har fått et mer fullstendig et, slik at hun ikke trenger å fylle ut tomrommene selv.

Dure Kmick sa...

Jeg samlet på sportsutklipp fra BT på midten av 90-tallet, så hvis du trenger noe gammelt i samlingen din er det bare å ta kontakt. Tror jeg har noe liggende et sted.

Du sa jo du måtte være "hjemme og sove ut", noe som tyder på at det var "konferanse" og ikke konferanse du var på.

Weinberg sa...

@Dure

Jo, men han ombestemte seg jo dagen derpå og var på et tidlig møte. Det vil si at i alle fall noen husket noe som måtte dekkes over.

Her er det mange mulige konspirasjonsteorier å spinne videre på. Mon tro hva Dagfinn mener om dette.

Erlend K sa...

Hehe... Dere kan jo få et fyldig og saklig referat (mener jeg forsøkte å komme med noe slikt på mandagen..), men dere har kanskje større glede av å tenke ut konspirasjonsteorier.. ;-)

Jeg synes faktisk det er litt morsomt at dere tar dere det bryet også, så derfor så oppmuntrer jeg kanskje til det fremfor å være "kjip" og komme med den nøkterne og kjedelige sannheten... :-)

Erlend K sa...

Til deg, Dure, så er det fullt mulig å være sent oppe, og dermed måtte ta igjen litt søvn uten at man skal ha vært på "konferanse" for den saks skyld... :-)

Dessuten mistet vi jo en søvntime fra lørdag til søndag også...

Anne Line sa...

Haha... Må ærlig innrømme at disse kameratene dine har gitt meg et meget godt og humoristisk førsteinntrykk. Utrolig gøy å lese kommentarer fra b.la. kandidat weinberg. =) Må ha en del kamerater som du kan diskutere alt og ingenting med. Konge! Fortsett med det!

Anonym sa...

Ka e et maksimumsbrekk i snooker. kjedelig for meg når et punkt som skal avsløre noe pikant om deg ikkje seie meg någenting...då blir eg jo ikkje meir kjent...

Erlend K sa...

Hehe.. Snooker er en utrolig fascinerende sport. Det er altså den (erke-)britiske versjonen av biljard, som spilles på et bord som er 3,60 m x 1,80 m stort og med kuler og hull som er mindre enn de man finner på "vanlige" biljardbord (dvs poolbord). Det er femten røde kuler og seks ulike-fargede på bordet. Det er om å gjøre å senke først en rød ball, så en ulike-farget, en ny rød, en ulike-farget osv, helt til alle de røde er senket, hvorpå man skal få ned i alle de ulike-fargede ballene i en bestemt rekkefølge. Når en ikke senker en ball, er det den andres tur. Et break vil si den poengsummen en oppnår i ett og samme besøk på bordet (dvs avhenger av hvor mange kuler du senker på rad) Et perfekt maksimumbreak er på 147. Det skjer veldig sjelden i turneringer (for da må man gjøre rød-sort-rød-sort 15 ganger og deretter alle de kulørte ballene), men det er alltid en god del "century breaks" (dvs over 100), og drøssevis med half-centuries (over 50).

Med andre ord, så er ikke mitt maksimum på 17 spesielt imponerende, men jeg er likevel ganske stolt. Jeg senket rød-sort-rød-sort-rød, og hadde posisjon på sort, men bommet. Huff... Vel, vel.. :-) Håper dette var litt oppklarende, Ingrid. Hvis du lurer på mer, så er det bare å spørre. 21. april begynner VM fra Sheffield..! Ååh, det blir kjekt. Det blir en utfordring siden jeg burde lese til eksamen også disse par ukene, men jeg får ta meg litt pauser innimellom. :-) Så da er det bare å slå på Eurosport, Ingrid (hvis du har det), så kan du la deg fascinere av dette spennende spillet, du også...