tirsdag 6. februar 2007

Helgens aktiviteter

I helgen var jeg på Introkurs med Hordaland KrFU. Det var helt strålende..! Nå kunne vel forsåvidt jeg basic-tingene om KrFUs politikk og ideologi fra før, men det var utrolig kjekt å treffe noen nye potensielle kristendemokrater og å bli litt bedre kjent med de jeg sitter i styre med allerede. Fra sentralt hadde vi besøk av både leder Inger Lise Hansen og første nestleder, Kjell Ingolf Ropstad, og det var jo også veldig hyggelig at de hadde mulighet til å være med oss. Kjell Ingolf fortalte oss om hvorfor det er viktig å engasjere seg i politikk og hadde et lite seminar om KrFUs utviklingspolitikk. 30 000 barn under fem år dør hver dag av sult, vannmangel eller helt enkle sykdommer (diaré er den hyppigste dødsårsaken blant disse)..! 1,2 milliarder mennesker lever for under en dollar om dagen..! Dette må vår generasjon gjøre noe med, vi har så vanvittige muligheter...!

Inger Lise ga oss en fin innføring i kristendemokratisk ideologi og hadde selvfølgelig en (som alltid) engasjerende leders tale. Det er rart med dette med ideologi. Ordet høres kanskje i grunnen litt kjedelig ut, men jo flere ganger jeg overværer slike ideologi-skoleringer, jo sikrere blir jeg på at jeg har valgt rett parti, og jo stoltere blir jeg av å være med i et parti som prioriterer annerledes enn det som umiddelbart trekker flest mulig stemmer til neste valg (bistand, alkohol, avgifter på forurensing - les:bensin..).

Vårt utmerkede sentralstyremedlem og fylkestingskandidat Ola Johan Settem tok turen langt ut i skogen der vi var for å snakke om EU og EØS (og litt menneskerettigheter) før det var tid for paintball..! Første gangen jeg prøvde, og blir helt sikkert ikke siste. Ordentlig moro var det..! :-)

Som om ikke det var nok, så var det jo særdeles hyggelig sosialt også..! Masse bra folk å snakke med, leker og greier på fredagen, Ole-Bjørn hadde quiz, og...ja, det var i det hele tatt meget trivelig. Som Ole-Bjørn påpeker på bloggen sin, var også naturen vidunderlig. Jeg ble litt våt på bena, men det var faktisk en del sol, og det hele var temmelig idyllisk. Vi får prøve å få til noe lignende neste år, så alle dere som ikke var med, kan bare begynne å glede dere allerede... :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hvordan får du egentlig sånne referanse/url-greier på navn osv?

var kongekul tur ja, vi ganket de greit i paintball:D

Erlend K sa...

I det vinduet der du skriver inn innlegget ditt, ved siden av der du endrer skriftstørrelse og sånn er det en liten knapp som det står "Link" på når du holder musepekeren over.. Er en slags jordklode med en lenke over.. Du merker teksten som skal være med i linken, klikker på den knappen, og skriver inn nettadressen til siden det skal pekes til. Håper det var til hjelp...

Festlig verb du har der, antar det betyr å "banke"..? :-D

FR sa...

takk for god stemningsrapport, hørtes veldig koselig/hyggelig ut det der!!