mandag 7. januar 2008

Litt korrespondanse...

Det er ikke veldig ofte jeg får noe særlig post. Derfor var det en artig opplevelse da jeg på lørdag åpnet postboksen for første gang på en tre ukers tid, og fant hele seks -6- konvolutter adressert til meg..!

Det første brevet var fra min kusine Yvonne og hennes mann Eric og inneholdt et takkekort for gaven de fikk til bryllupet sitt i oktober. Det var jo koselig, både å være i bryllupet og å få takkekort... :-) ... (er vel første takkekortet jeg får tilsendt kun til meg selv - før har jeg jo stort sett fått samme kort som mine foreldre..)

Konvolutt nummer to var fra Skatteetaten med informasjon om hvordan en skal skaffe seg skattekort. Etter det jeg kan skjønne av det brevet, må en visst bestille det selv via nettet eller noe, men uansett... Var vel ikke voldsomt spennende, men klarer jeg å raske til meg en sommerjobb i år også, trenger jeg det vel kanskje...

Neste brev kom tydeligvis fra Bergen kommune, det røpet utsiden ganske klart. Inni fantes en liste over hvem som er medlemmer og varamedlemmer i bydelsstyrene i Bergen, samt et par ark som skal fylles ut fordi kommunen trenger litt info om de førstnevnte... Jeg er nemlig valgt til KrFs første varamedlem i bydelsstyret i Bergenhus bydel den kommende perioden.. :-)

Den fjerde konvolutten var også i og for seg fra Bergen kommune, men det syntes ikke utenpå.. Eller det vil si, det var julekort med Bergen kommunes stempel bakpå, selve kortet var strengt tatt fra Rahim, som er politisk rådgiver for KrFs byråd Lisbeth Iversen. Det var utrolig hyggelig å få, mange takk skal du ha, Rahim.. :-)
Jeg synes det har vært veldig spennende å bli kjent med deg, også, og vi er veldig stolte av den flotte jobben du gjør som rådgiver..!

Den nest siste henvendelsen gjaldt UNICEFS arbeid for å skaffe skolegang til jenter i Nepal. Dette arbeidet ville generalsekretæren i UNICEF Norge at jeg skulle støtte med noen kroner, da. Brevet var attpåtil av flott papir "håndlaget etter nepalsk tradisjon", så det var jo fine greier.. Kan godt hende jeg støtter dem også...det er jo en ganske god sak, vil jeg jo si...

Og sist, men langt ifra minst: En konvolutt fra Billettservice som inneholdt en stykk billett til konsert med Kaizers Orchestra i Bergen den 29. februar i år.. Det blir spennende. :-) Har aldri vært på konsert med dem, men Kjartan, som jeg var i militæret på Værnes sammen med, hevdet at det var den beste julegaven jeg kunne gitt meg selv, så da tror jeg ham på det.. ;-)

Så det var min korrespondanse i det siste... Selv har jeg vel neppe sendt et brev siden jeg fornyet husleiekontrakten med SiB (Studentsamskipnaden i Bergen) i august ifjor, noe som stort sett pleier å være den eneste gangen i året jeg sender nettopp brev på den gode, gammeldagse måten...

2 kommentarer:

Weinberg sa...

Jeg har lyst på en kaligrafipenn og skikkelig tykt brevpapir. I så fall mangler jeg bare noen å skrive brev til.

Mikaj Noduckson sa...

Kanskje ikke så lurt å fornye den kontraktren når leien går opp. Men leien er kanskje fast?
Har hørt Kaizers skal være veldig bra live, hvis du liker musikken vel å merke.