lørdag 1. desember 2007

PC-nedtur - Skøyteopptur..!

Ja, igår var altså en tekniker fra InfoCare Bergen hjemme hos meg og byttet hovedkort i PC-en min..! Og da blir jo spørsmålet...funket det..?? Ehh...NEI..! Arggh.. Så da skulle han ta den med seg, og så skulle de bestille noen flere deler og se om det hjalp å bytte dem i tillegg... Så da ble det minst en halv uke til uten PC på hybelen... Nå skal det sies at på én måte er det en interessant og til dels nyttig opplevelse, idet at det sløses bort atskillig mindre tid på å lese nettnyheter jeg strengt tatt ikke trenger å vite noe om, sjekke Facebook, sjekke den ene og den andre mailen og så videre.. Samtidig er det nettopp det som er frustrerende, å måtte gå ned på skolen for å se om jeg har fått noen e-poster og tilsvarende småting.. Slå opp ting på Wikipedia og så videre.. Det som før tok halvannet minutt å gjøre, tar nå ihvertfall tjue minutter totalt... Og når en først er på skolen, blir en gjerne sittende på datarommet litt lenger enn nødvendig..

Å ja, jeg er klar over at det i og for seg er et luksusproblem, og at jeg i et litt større perspektiv skal være glad jeg har tilgang til PC i det hele tatt, men sånn er det når en blir bortskjemt med så mye av omverdenen på bredbånd en drøy meter fra der jeg sitter og leser makroøkonomi. Så sånn er nå det...

Meget gledelig var det derimot å se 1500-meteren fra Kolomna i Russland i dag.. Håvard Bøkko kom på en flott tredjeplass..! Dette lover meget godt for framtida, folkens. Gutten er bare 20 år, og så kommer han inn fem hundredeler etter Erben Wennemars på en 1500-meter..! Han slo klart sin parkamerat, Simon Kuipers, som ifølge Ove Eriksen, er en 1500-meterspesialist. Bøkko er i ferd med å utvikle seg til en allroundløper av de helt sjeldne, og det skal bli usedvanlig spennende å følge utviklingen hans i årene fremover. Strålende..!

4 kommentarer:

Catti sa...

skøyter er jo dritgørr!!
høre hjemma på NrK2

Mikaj Noduckson sa...

Legefamilie her også? Overraskende.
Blir gjerne rot med PCer, forferdelige greier da min bror skulle bytte harddisk. Man må ha PC i dag, sånn er det bare. Og TV for den saks skyld.
Trodde Bøkko var 5000 og 10 000 meter løper, men 1500 også. Fremtidig sølvvinner i VM allround? Kramer ser utrolig sterk ut.

Weinberg sa...

Og så smalt han jo til med en strålende 10000 like etterpå.

Ove Eriksen påstår jo at han er så mye bedre på 500 enn Fabris og Kramer at han kan vinne et allround-mesterskap, men jeg synes Eriksen har en tendens til å bli overivrig i sine vurderinger av Bøkko.

Erlend K sa...

Catti, skøyter er da sjef..?! :-D
Men jeg har jo NRK2 og, så jeg kan like gjerne se det der..

Legefamilie..?

Jojo, men Kramer er jo så utenfor alt som er normalt at han får bare vinne..! Han er jo så desidert verdens beste skøyteløper, at det nesten blir urettferdig å sammenligne noen med ham (kanskje Fabris til tider..) Hvis Håvard kan komme opp på et nivå som ligger et par hakk under Kramer slår han jo iallefall ofte alle de andre...

Men det er jo verdt å merke seg at Bøkko på de siste fem rundene på 5000-meteren i Herenveen nå faktisk tok fem tideler på Kramer..! (Alle de ble tatt på siste runde da Kramer daffet litt av, men de fire foregående gikk Håvard altså likt med ham...) Og så kan man tenke at Kramer kanskje ville hatt mer å komme med hvis han ikke ledet med 3,5 sekunder allerede, men det er ihvertfall ingen tvil om at Håvard er i en meget flott utvikling..!